Programy unijne w "80" - Radio Sochaczew
Koniecznie obejrzyjcie nasz blog:
http://zsckpsochaczew.eu/tourism-blog-2022/
Podsumowanie projektu "Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli ZSCKP w ramach międzynarodowych mobilności" - edycja 2022 numer: 2022-1-PL01-KA121-SCH-000055931
Zakończony projekt jest jednym z realizowanych przez szkołę międzynarodowych projektów w ramach otrzymanej akredytacji w sektorze edukacji szkolnej. W projekcie, którego kluczowym punktem była międzynarodowa indywidualna mobilność uczniów w Grecji, uczestniczyli zarówno uczniowie liceum, jak i technikum logistycznego oraz budowlanego.
Partnerem mobilności było 3rd General Lyceum w Katerini. Jest to renomowana grecka instytucja edukacyjna. Jako średnia szkoła oferuje kompleksowy program nauczania dla uczniów w wieku 15-18 lat, przygotowując ich zarówno do dalszej edukacji akademickiej, jak i do wstąpienia na rynek pracy.
Głównym celem projektu było wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów w sferach: cyfrowej, językowej, kulturowej oraz społecznych oraz osobistych. Ponadto położono nacisk na pogłębienie zainteresowania nauką przedmiotów ogólnokształcących. Realizacja projektów międzynarodowych podnosi także prestiż szkoły w skali regionalnej, wspiera rozwój kompetencji kadry, a także umacnia międzynarodowy charakter placówki. Realizacja międzynarodowych projektów przez szkołę jest też sposobem na wyrównywanie szans edukacyjnych.
Uczestnikami projektu było 29 uczniów - klas III i IV liceum ogólnokształcącego oraz klas III i IV technikum budownictwa i technikum logistycznego. Uczestników wyłoniono w drodze rekrutacji, która odbyła się na zasadach równości i ogólnej dostępności – szkolna strona internetowa, e-dziennik, szkolny FB.
Mobilność uczniów realizowana była w Grecji w dniach 28.05.-10.06.2023. Zakładała realizację programu merytorycznego w ciągu 10 dni, programu kulturowego – 2 dni, a 2 dni zostały przeznaczone na podróż autokarową. Zajęcia merytoryczne odbywały się w dni robocze w wymiarze 6-8h dziennie w ciekawej i różnorodnej formie zajęć warsztatowych, wykładów, zajęć terenowych. Uczniowie dzięki zajęciom w 3rd General Lyceum Katerini poznali grecki system szkolnictwa i uczestniczyli w zajęciach integracyjno-sportowych z greckimi rówieśnikami. Prowadzili prace nad tworzeniem bloga turystycznego w WordPressie oraz broszur informacyjnych. Gromadzili i wyszukiwali informacje dotyczące regionu - w tym fauny, flory, historii, atrakcji turystycznych i uwarunkowań gospodarczych Grecji, a następnie poddawali je analizie i obróbce. Wszystkie zajęcia i interakcje z rówieśnikami i mentorami, prowadzone były w języku angielskim. Uczniowie uczestniczyli także w warsztatach z zakresu autoprezentacji.
Uczestnicy projektu podczas mobilności zgłębiali również tajniki kultury, historii i tradycji Grecji. Odwiedzili m.in. miejsca takie jak Palios Panteleimonas, Dolina Tempi, urokliwe miasto Litochoro. Odbyli wizytę na zamku w Platamonas oraz zwiedzali Meteory – wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO, kompleks monastyrów. Ponadto uczestniczyli w wyciecze do Centrum Informacyjnego Parku Narodowego Olympus. W czasie wolnym odkryli także wyspiarską stronę Grecji, odwiedzając wyspę Skiathos.
Ciekawą formą integracji i sposobem na spędzanie czasu po zajęciach okazała się gra miejska w Platamonas, gdzie uczniowie podzieleni na grupy, wykonywali zadania terenowe, pozyskując jednocześnie materiały do tworzonego bloga, nawiązując relacje z greckimi rówieśnikami oraz społecznością miasteczka.
Projekt przyniósł wiele korzyści dla uczestników, zarówno tych materialnych, jak niematerialnych. Uczniowie doskonalili umiejętności językowe, poznawali narzędzia do tworzenia stron internetowych, analizowali materiały dotyczące regionu i rozwijali swoje umiejętności cyfrowe. Materialnym rezultatem jest stworzony blog turystyczny dostępny pod linkiem: http://zsckpsochaczew.eu/tourism-blog-2022/ oraz broszury informacyjne. Stanowią one cenne zasoby edukacyjne dla innych uczniów i nie tylko 😊
Na koniec mobilności uczniowie otrzymali certyfikaty uczestnictwa w projekcie. Zostały one wręczone w Grecji przez panią Julię Jakubowską, Dyrektor Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego w Sochaczewie. W szczególny sposób doceniono też zaangażowanie i wkład w realizację projektu Waldemara Leszczyńskiego, Julii Matczak i Jakuba Tierentiewa, a także Mateusza Spilaszka, Jakuba Sobczaka i Wiktorii Franczuk - otrzymali wyróżnienie za szczególną aktywność fotograficzną podczas mobilności.
Dzięki uczestnictwu w projekcie uczniowie nie tylko poszerzyli swoją wiedzę i umiejętności, ale także zbudowali trwałe relacje z uczniami z Grecji, promując tym samym międzynarodową współpracę i porozumienie.
Archiwum: