REGULAMIN REKRUTACJI
DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ
DO KLAS PIERWSZYCH
W ZESPOLE SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO
W SOCHACZEWIE NA ROK SZKOLNY 2025/2026
I. PODSTAWA PRAWNA
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe (DZ.U. z 2024 r. poz.737 ze zm.), roz. 6 (art. 130-164).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 3 kwietnia 2025 r.
w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek i centrów (DZ. U. z 2025 r. poz. 464).
3. Zarządzenie nr 11 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z 30 stycznia 2025 r. w sprawie ustalenia terminów rekrutacji do klas pierwszych publicznych szkół ponadpodstawowych, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i szkół dla dorosłych na rok szkolny 2025/2026.
II. KALENDARZ REKRUTACJI NA ROK SZKOLNY 2025/2026
REKRUTACJA ZASADNICZA
l.p. |
liceum ogólnokształcące, technikum, szkoła branżowa I stopnia |
postępowanie |
1 |
od 16maja 2025r. do 28 maja 2025 r. do godz.15.00 |
Złożenie wniosku, w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami (podpisanego przez jednego rodzica / prawnego opiekuna). |
2 |
od 4 lipca 2025 r. do8 lipca2025 r. do godz.15.00 |
Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty oraz złożenie nowego wniosku, w tym zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie, z uwagi na zmianę szkół do których kandyduje. |
3 |
do 8 lipca2025 r.
|
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydatów warunków poświadczonych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności. |
4 |
do 14 lipca 2025 r. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydatów warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym ustalonych przez wójta(burmistrza lub prezydenta) okoliczności wskazanych w oświadczeniach. |
5 |
17 lipca 2025 r. do godziny 12.00 |
Podanie do wiadomości list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych. |
6 |
od 16 maja 2025 r. do 18 lipca 2025 r. |
Wydanie przez szkoły prowadzące kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie. |
7 |
od17 lipca2025r. od. godz. 12.00 do 22 lipca 2025 r. do godz.12.00 |
Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej , a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu. |
8 |
22 lipca 2025 r. do godz. 16.00 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
|
9 |
22 lipca 2025 r. |
Poinformowanie przez dyrektora szkoły kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole. |
10 |
23 lipca 2025 r. |
Opublikowanie przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty informacji o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych. |
11 |
do 25 lipca 2025 r. |
Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. |
12 |
do 3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia |
Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienie odmowy przyjęcia. |
13 |
do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia |
Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. |
14 |
do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły |
Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. |
REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA
1 |
od 23 lipca 2025r. do 28 lipca 2025r. do godz. 15.00 |
Złożenie wniosku, w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym(podpisanego przez jednego rodzica/ prawnego opiekuna), oddziałów prowadzących szkolenie sportowe. |
2 |
do 28 lipca 2025 r. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydatów warunków poświadczonych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności. |
3 |
do 4 sierpnia 2025 r. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydatów warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym ustalonych przez wójta (burmistrza lub prezydenta) okoliczności wskazanych w oświadczeniach. |
4
|
5 sierpnia 2025 r. do godz. 12.00 |
Podanie do wiadomości list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych. |
5 |
od 23 lipca 2025 r. do 6 sierpnia 2025 r. |
Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badania lekarskie. |
6 |
od 5 sierpnia 2025 r. od godz. 12.00 do 7 sierpnia 2025 r. do godz. 12.00 |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki |
7 |
7 sierpnia 2025 r. do godziny 16.00 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych. |
8 |
7 sierpnia 2025 r. |
Poinformowanie przez dyrektora szkoły ponadpodstawowej Mazowieckiego Kuratora Oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole. |
9 |
8 sierpnia 2025 r. |
Opublikowanie przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty informacji o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych. |
10 |
do 11 sierpnia 2025 r. |
Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. |
11 |
do 3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia |
Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienie odmowy przyjęcia. |
12 |
do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia |
Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. |
13 |
do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły |
Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. |
III. OFERTA EDUKACYJNA
W roku szkolnym 2025/2026 w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego proponowane są następujące typy szkół i klasy:
- Liceum Ogólnokształcące:
- klasa sportowo-rehabilitacyjna z rozszerzonym zakresem nauczania: biologii, geografii i języka angielskiego;
- Technikum:
- technik mechanik z rozszerzonym zakresem nauczania matematyki i języka angielskiego
- technik budownictwa z rozszerzonym zakresem nauczania matematyki i języka angielskiego;
- technik elektryk z rozszerzonym zakresem nauczania matematyki i języka angielskiego;
- technik logistyk z rozszerzonym zakresem nauczania matematyki i języka angielskiego;
- technik spedytor z rozszerzonym zakresem nauczania geografii i języka angielskiego;
- technik informatyk z rozszerzonym zakresem nauczania matematyki i języka angielskiego.
- Branżowa szkoła I stopnia:
- wielozawodowa(dwie klasy) kształci w następujących zawodach: ślusarz oraz mechanik monter maszyn i urządzeń(zajęcia praktyczne w przyszkolnym Centrum Kształcenia Zawodowego), fryzjer, piekarz, cukiernik, magazynier-logistyk, operator urządzeń przemysłu chemicznego, blacharz, blacharz samochodowy, lakiernik samochodowy, mechanik motocyklowy, elektryk, elektronik, elektromechanik elektromechanik pojazdów samochodowych, monter instalacji sanitarnych, murarz-tynkarz, betoniarz-zbrojarz, monter konstrukcji budowlanych, monter zabudowy i robot wykończeniowych w budownictwie, stolarz, krawiec, operator obrabiarek skrawających, mechanik pojazdów samochodowych, mechanik pojazdów kolejowych (pracownicy młodociani).
IV.UWAGI OGÓLNE DOTYCZĄCE REKRUTACJI:
1. Liczbę oddziałów klas pierwszych w szkole oraz liczbę uczniów przyjmowanych
do klas pierwszych ustala organ prowadzący szkołę w porozumieniu z dyrektorem szkoły.
2. Rekrutacja do klas pierwszych liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły I stopnia w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego odbywa się
z wykorzystaniem systemu elektronicznego wspomagania rekrutacji. Kandydat wprowadza zalecane dane, konieczne w procesie rekrutacji z pomocą nauczyciela szkoły podstawowej do której uczęszcza lub samodzielnie.
3. Wymagane dokumenty składane są w punkcie naboru, który znajduje się
w sekretariacie szkoły lub drogą elektroniczną.
4. W trakcie rekrutacji organizowanej z wykorzystaniem systemu elektronicznego wspomagania: kandydat składając wniosek określa swoje preferencje przyjęcia
do danego oddziału,
a. każdy z kandydatów zostaje przydzielony tylko do jednego z preferowanych oddziałów lub nie zostaje przyjęty do żadnego oddziału, jeśli do żadnego ze wskazanych oddziałów nieuzyskał wystarczającej liczby punktów zapewniających mu przyjęcie,
b. jeżeli kandydat uzyskał liczbę punktów uprawniającą do przyjęcia do większej liczby oddziałów - zostaje on przydzielony do tego i tylko do tego oddziału, który znajduje się najwyżej na liście jego preferencji,
c. kandydat, który zostanie zakwalifikowany do przyjęcia do oddziału, który znajduje się najwyżej na liście jego preferencji nie będzie umieszczony na listach do przyjęcia do oddziałów o niższych preferencjach, choćby spełniał kryteria przyjęć do tych oddziałów,
d. kandydat, który ubiega się o przyjęcie do szkoły przy składaniu dokumentów posługuje się kopiami lub oryginałami świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty (w przypadku kopii poświadczonych przez dyrektora danej szkoły podstawowej),
e. kandydat zakwalifikowany do przyjęcia w danej szkole przedkłada w punkcie naboru: oświadczenie woli uczęszczania do tej szkoły, oryginały świadectwa oraz zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty.
5. Rekrutację do klas pierwszych przeprowadza komisja rekrutacyjna, powoływana przez dyrektora szkoły na dany rok szkolny, określa zadania:
a. w skład komisji rekrutacyjnej wchodzi co najmniej 3 nauczycieli szkoły;
b. w skład komisji rekrutacyjnej nie mogą wchodzić dyrektor szkoły oraz osoba, której dziecko uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły;
c. dyrektor szkoły może dokonywać zmian w składzie komisji rekrutacyjnej, w tym zmiany osoby wyznaczonej na przewodniczącego;
d. prace komisji rekrutacyjnej prowadzone są, jeżeli w posiedzeniu komisji bierzeudział
co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład komisji;
e. osoby wchodzące w skład komisji rekrutacyjnej zobowiązane są do nieujawniania informacji o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły;
f. dyrektor szkoły, powołując komisję, wyznacza jej przewodniczącego
g. komisja rekrutacyjna współpracuje z innymi komórkami szkoły, szczególności
z sekretariatem i dyrektorem w zakresie gromadzonych dokumentów oraz kontaktu
z rodzicami i ich uczniami.
6. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej:
a. umożliwia członkom komisji zapoznanie się z wnioskami o przyjęcie do szkoły
i załączonymi do nich dokumentami;
b. ustala dni i godziny posiedzeń komisji;
c. zwołuje i prowadzi posiedzenia komisji, przy czym może zwoływać posiedzenie poza ustalonymi dniami i godzinami posiedzeń komisji.
7. Do zadań szkolnej komisji rekrutacyjnej należy weryfikacja spełniania przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,
a w szczególności:
a. ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;
b. sporządzenie informacji o podjętych czynnościach, o których mowa w art.150 ust.7 ustawy Prawo oświatowe;
c. Ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych;
d.sporządzenie protokołów postępowania rekrutacyjnego.
8. Protokoły postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego zawierają:
a. datę posiedzenia komisji rekrutacyjnej,
b. imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych
na posiedzeniu, a także informacje o czynnościach lub rozstrzygnięciach podjętych przez komisję rekrutacyjną w ramach przeprowadzanego postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego.
9. Protokół podpisuje przewodniczący i członkowie komisji rekrutacyjnej.
10. Do protokołów postępowania rekrutacyjnego załącza się w szczególności:
a. listę zweryfikowanych wniosków o przyjęcie do szkoły;
b. informację o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom
po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego;
c. listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych;
d. listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
11. Dyrektor szkoły przyjmuje uczniów do oddziałów klasy pierwszej na podstawie ustaleń szkolnej komisji rekrutacyjnej.
12. Decyzję o przyjęciu kandydata powracającego z zagranicy do oddziału klasy pierwszej podejmuje dyrektor szkoły.
13. Rekrutację do oddziałów klasy pierwszej przeprowadza się według szczegółowego terminarza rekrutacji ustalanego przez Kuratora Oświaty w Warszawie na dany rok szkolny, który stanowi rozdział II niniejszego regulaminu.
14. Rekrutacja do szkoły jest prowadzona z wykorzystaniem elektronicznego systemu wspomagania rekrutacji.
15. W okresie poprzedzającym rekrutację, kandydaci do oddziałów klasy pierwszej, którzy jako szkołę pierwszego wyboru, wybrali Zespół Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego, składają w sekretariacie szkoły wnioski wydrukowane z systemu lub przesyłają drogą elektroniczną.
16. W terminie określonym w szczegółowym terminarzu rekrutacji, kandydaci, którzy składają w sekretariacie szkoły oryginał lub kopię świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz oryginał lub kopię zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty. Kopie muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły podstawowej, którą kandydat ukończył.
17. W trakcie rekrutacji:
1) kandydat składając wniosek określa pozycje swoich preferencji przyjęcia do danego oddziału;
2) każdy z kandydatów zostaje przydzielony tylko do jednego z preferowanych oddziałów lub nie zostaje przyjęty do żadnego oddziału, jeśli do żadnego ze wskazanych oddziałów nie uzyskał wystarczającej liczby punktów zapewniających mu przyjęcie;
3) jeżeli kandydat uzyskał liczbę punktów uprawniającą go do przyjęcia do większej liczby oddziałów – zostaje on przydzielony tylko do tego oddziału, który znajduje się najwyżej na liście jego preferencji;
4) kandydat, który zostanie zakwalifikowany do przyjęcia do oddziału, nie będzie umieszczony na listach do przyjęcia do oddziałów o niższych preferencjach, nawet jeśli spełniał kryteria przyjęć do tych oddziałów;
5) Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego szkolna komisja rekrutacyjna ogłasza listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów klasy pierwszej i listy kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów klasy pierwszej, uwzględniając zasadę umieszczania kandydatów na listach w kolejności alfabetycznej.
18. W terminie określonym w szczegółowym terminarzu rekrutacji kandydaci umieszczeni na listach kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły, składają oryginał świadectwa i oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej.
19. Złożenie oryginałów dokumentów, o których mowa w ust.16, jest warunkiem umieszczenia kandydata na liście przyjętych do szkoły.
20. Niezłożenie w odpowiednim terminie któregokolwiek z wymaganych dokumentów spowoduje niedopuszczenie osoby ubiegającej o przyjęcie do szkoły do postępowania rekrutacyjnego, zaprzestanie wobec kandydata czynności rekrutacyjnych
lub nieuwzględnienie jego osiągnięć i uprawnień rekrutacyjnych.
21. O przyjęciu kandydata do szkoły decydują: suma uzyskanych przez niego punktów
w postępowaniu rekrutacyjnym, zawarta w niniejszym regulaminie oraz złożenie w odpowiednim terminie wymaganych dokumentów.
22. Ogłoszenie list kandydatów przyjętych do szkoły następuje w terminie ustalonym
w szczegółowym terminarzu rekrutacji, umieszcza się je w widocznym miejscu
w siedzibie szkoły.
23. Tryb odwoławczy od decyzji komisji rekrutacyjnej zawarty jest w szczegółowym terminarzu rekrutacji- rozdział II.
24. W przypadku, gdy po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nie dokona pełnego naboru, przeprowadza się rekrutację uzupełniającą, zgodnie z terminarzem rekrutacji (do końca sierpnia 2025 r.).
25. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły są zobowiązani do zapoznania się
ze statutem szkoły, a z chwilą przyjęcia do przestrzegania jego postanowień.
26. Kandydat rezygnujący z ubiegania się o przyjęcie do szkoły przy odbiorze dokumentów składa pisemne oświadczenie o rezygnacji. Oświadczenie musi być podpisane przez rodzica lub prawnego opiekuna kandydata. Dokumenty wydaje się tylko rodzicom lub prawnym opiekunom kandydata.
V. KRYTERIA REKRUTACJI DO SZKOŁY
1. O przyjęcie do oddziału klasy pierwszej liceum ogólnokształcącego, technikum, branżowej szkoły I stopnia może ubiegać się absolwent szkoły podstawowej.
2. Kandydaci w postępowaniu rekrutacyjnym za swoje osiągnięcia otrzymują określoną liczbę punktów.
3. Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, przeprowadzonych zgodnie z przepisami są przyjmowani w pierwszej kolejności do publicznej szkoły ponadpodstawowej.
4. Ustala się następujący sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego, matematyki i dwóch wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz wyników egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, a także sposób punktowania innych osiągnięć kandydatów:
1) szczegółowe wyniki egzaminu ósmoklasisty wyrażone w skali procentowej przeliczane są na punkty z zakresu:
- języka polskiego
- matematyki
mnoży się przez 0,35
- języka obcego nowożytnego
mnoży się przez 0,3
2) liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z języka polskiego, matematyki i dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych wskazanych przez szkołę oraz za inne osiągnięcia ucznia odnotowane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, w tym za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem. Sposób przeliczania na punkty stopni z języka polskiego, matematyki i dwóch wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych wskazanych w regulaminie:
- 18 pkt. – ocena: celujący
- 17 pkt. – ocena: bardzo dobry
- 14 pkt. – ocena: dobry
- 8 pkt. – ocena: dostateczny
- 2 pkt. – ocena: dopuszczający.
5. Obowiązkowe zajęcia edukacyjne dla poszczególnych oddziałów i typów szkół punktowane w rekrutacji:
a) liceum ogólnokształcące
klasa |
punktowane zajęcia |
sportowo-rehabilitacyjna |
język polski, matematyka, biologia, geografia |
b) technikum
klasa |
punktowane zajęcia |
technik mechanik |
język polski, matematyka, fizyka, informatyka |
technik budownictwa |
język polski, matematyka, fizyka, informatyka |
technik logistyk |
język polski, matematyka, geografia, informatyka |
technik spedytor |
język polski, matematyka, geografia, informatyka |
technik elektryk |
język polski, matematyka, fizyka, informatyka |
technik informatyk |
język polski, matematyka, fizyka, informatyka, |
c) branżowa szkoła I stopnia
klasa |
punktowane zajęcia |
wielozawodowa |
język polski, matematyka, fizyka, geografia |
6. Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem, świadectwo promocyjne do klasy siódmej szkoły podstawowej z wyróżnieniem przyznaje się 7 punktów.
7. Sposób przeliczania na punkty osiągnięć ucznia wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:
1) zawody wiedzy będące konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanych przez kuratorów oświaty:
a) 10 punktów - za tytuł finalisty konkursu przedmiotowego,
b) 7 punktów - za tytuł laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego,
c) 5 punktów - za tytuł finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego,
2) zawody wiedzy będące konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim:
a) 10 punktów - za tytuł finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej,
b) 4 punkty - za tytuł laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej,
c) 3 punkty - za tytuł finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej,
3) zawody wiedzy będące konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
a) 10 punktów - za dwa lub więcej tytuły finalisty konkursu przedmiotowego,
b) 7 punktów - za dwa lub więcej tytuły laureata konkursu tematycznego
lub interdyscyplinarnego,
c) 5 punktów - za dwa lub więcej tytuły finalisty konkursu tematycznego
lub interdyscyplinarnego,
d) 7 punktów - za tytuł finalisty konkursu przedmiotowego,
e) 5 punktów - za tytuł laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego,
f) 3 punkty - za tytuł finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego,
4) zawody wiedzy będące konkursem przedmiotowym albo turniejem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim:
a) 10 punktów - za dwa lub więcej tytuły finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej,
b) 7 punktów - za dwa lub więcej tytuły laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej,
c) 5 punktów - za dwa lub więcej tytuły finalisty z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej,
d) 7 punktów - za tytuł finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej,
e) 3 punkty - za tytuł laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej,
f) 2 punkty - za tytuł finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej,
5) wysokie miejsce w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1 - 4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające
na terenie szkoły, na szczeblu:
a) międzynarodowym - 4 punkty,
b) krajowym - 3 punkty,
c) wojewódzkim - 2 punkty,
d) powiatowym - 1 punkt.
6) W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust. 1, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
7) 3 punkty - liczba punktów za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu.
8. Absolwentowi szkoły podstawowej, który został zwolniony ze wszystkich części egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej w procesie rekrutacji przelicza się na punkty oceny z języka polskiego, matematyki, języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przy czym przyznaje się za uzyskanie oceny wyrażonej w stopniu:
1) języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
a) celującym - 35 punktów,
b) bardzo dobrym - 30 punktów,
c) dobrym - 25 punktów,
d) dostatecznym - 15 punktów,
e) dopuszczającym - 10punktów;
2) języka obcego nowożytnego:
a) celującym - 30 punktów,
b) bardzo dobrym - 25 punktów,
c) dobrym - 20 punktów,
d) dostatecznym - 10 punktów,
e) dopuszczającym - 5 punktów;
9. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty, przelicza się na punkty, w sposób określony w ust. 8, oceny wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, z danego przedmiotu, z którego przeprowadzany jest egzamin ósmoklasisty oraz którego dotyczy zwolnienie.
10. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty,
przelicza się na punkty w sposób określony w ust.1 pkt.2, ocenę z języka obcego nowożytnego oraz ocenę z jednego przedmiotu do wyboru spośród przedmiotów określonych w ustawie, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, z których przeprowadzany jest egzamin ósmoklasisty, z tym że przeliczane są na punkty odpowiednio wyższa ocena z języka obcego nowożytnego lub wyższa ocena z jednego przedmiotu do wyboru spośród przedmiotów , o których mowa w ustawie.
11. O kolejności umieszczenia na listach kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów klasy pierwszej liceum ogólnokształcącego, technikum i branżowej szkoły I stopnia decyduje suma uzyskanych punktów przez kandydata w wyniku postępowania rekrutacyjnego.
12. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
13. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu szkoła dysponuje wolnymi miejscami, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:
a. wielodzietność rodziny kandydata;
b. niepełnosprawność kandydata;
c. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
d. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
e. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
f. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
g. objęcie kandydata pieczą zastępczą. Kryteria te mają jednakową wartość.
14. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w szkole,
na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
a. wyniki egzaminu ósmoklasisty;
b. wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oceny z języka polskiego i matematyki oraz z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalonych przez dyrektora danej szkoły jako brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do danego oddziału
c. świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem;
d. szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej – uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkoły oraz osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, szczególnie w formie wolontariatu.
15. W przypadku, gdy preferencje określone w ust. 12 i 13 nie dają możliwości ustalenia kolejności kandydatów z taką samą liczbą punktów, kwestię tę rozstrzyga szkolna komisja rekrutacyjna.
VI. WYMAGANE DOKUMENTY W REKRUTACJI
1. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego w Sochaczewie, jeżeli jest to szkoła pierwszego wyboru, powinni dostarczyć:
a. podanie o przyjęcie do szkoły wydrukowane z informatycznego systemu wspomagania rekrutacji, podpisane przez kandydata oraz rodziców(prawnych opiekunów)wraz z numerem telefonu do rodzica(prawnego opiekuna). W przypadku trudności z wprowadzeniem danych do systemu elektronicznego będzie można przygotować i wydrukować kwestionariusz w sekretariacie szkoły;
b. dwie aktualne fotografie z danymi na odwrocie(imię, nazwisko, data urodzenia oraz klasa), po zakwalifikowaniu się do szkoły;
c. kopię świadectwa ukończenia szkoły podstawowej (poświadczoną) oraz kopię zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki (poświadczoną).
d. oryginały wyżej wymienionych dokumentów po zakwalifikowaniu się do klas pierwszych w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego;
e. zaświadczenie o przyjęciu na praktyczną naukę zawodu od pracodawcy w przypadku kandydatów do branżowej szkoły I stopnia ( wyjątek stanowią uczniowie odbywający zajęcia praktyczne w przyszkolnym Centrum Kształcenia Praktycznego - ślusarz, mechanik- monter maszyn i urządzeń);
f. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia
w danym zawodzie – kandydaci do branżowej szkoły I stopnia oraz technikum;
g. dokumenty potwierdzające osiągnięcia sportowe i artystyczne na szczeblu powiatowym, wojewódzkim, ogólnopolskim lub międzynarodowym.
h. opinię wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną, w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia
z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadpodstawowej.
2. Oświadczenie woli uczęszczania do naszej placówki, po przyjęciu ucznia do szkoły lub oświadczenie kandydata o rezygnacji z uczęszczania do szkoły, złożone na piśmie przez rodzica (prawnego opiekuna).