Deklaracja Dostępności

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego w Sochaczewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.zsckp.powiatsochaczew.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:


Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowego opisu kontekstowego lub nie posiadają go wcale.
  • Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo np. poprzez zmianę rozmiaru tekstu lub nieprawidłową hierarchizację nagłówków.

Nadmierne koszty:

Brak informacji o nadmiernych kosztach.

Treści nieobjęte przepisami:

Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.


Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Maciej Wódka — mejlowo maciejwodka@zsckpsochaczew.edu.pl lub telefonicznie +48 46 862 23 26.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Maciej Wódka pod adresem maciejwodka@zsckpsochaczew.edu.pl lub w siedzibie jednostki: ul. M. J. Piłsudskiego 51, 96-500 Sochaczew.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

ZSCKP prowadzi działalność w jednym budynku w skład którego wchodzą: główny szkoły, warsztatowy, sala gimnastyczna i hala sportowa. Wszystkie połączone są łącznikami z budynkiem głównym szkoły, w którym znajduje się sekretariat i tworzą wielokondygnacyjną całość komunikacyjną. Duża ilość schodów na wielu poziomach uniemożliwia przemieszczanie się na wózku inwalidzkim. W holu hali sportowej znajdują się toalety dla niepełnosprawnych.

Dostosowanie wejść do budynków:

Do obiektu szkoły prowadzi 7 wejść. Główne wejście Nr 1 do budynku szkoły i sekretariatu zlokalizowane jest w łączniku między budynkiem głównym i salą gimnastyczną od ulicy M. J. Piłsudskiego oraz wejście nr 2 od strony dziedzińca po przeciwległej stronie wejścia głównego. Wejście nr 3 i nr 4 zlokalizowane są w łączniku budynku głównego z warsztatowym i przeznaczone są dla uczniów i komunikacji wewnętrznej. Wejścia umożliwiają dostanie się do budynku po pokonaniu schodów. Wejścia nr 5 i 6 prowadzą do części warsztatowej i są dostępne z poziomu terenu. Wejście nr 7 jest zlokalizowane w łączniku hali sportowej i jest dostępne z poziomu terenu. Wejścia nr 5, 6 i 7 dodatkowo umożliwiają dostanie się do budynku głównego szkoły po pokonaniu schodów są przeznaczone wyłącznie są dla uczniów i komunikacji wewnętrznej.

Dostosowanie korytarzy:

Wejścia do pomieszczeń lekcyjnych, sekretariatu, gabinetu pielęgniarskiego, pedagoga i psychologa oznaczone są kolorami kontrastowymi.

Dostosowanie schodów:

Schody wyposażone są w poręcze, stopnie oznaczone kontrastowymi taśmami.

Dostosowanie wind:

Budynek nie jest wyposażony w windy.

Dostępność pochylni:

W budynku brak pochylni.

Dostępność platform:

W budynku nie ma platform.

Dostępność tyflomap:

W budynku nie ma dostępnych tyflomap.

Dostosowanie parkingów:

Na parkingu przy hali sportowej są wydzielone i oznakowane 3 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Główne wejście Nr 1 do budynku szkoły i sekretariatu zlokalizowane jest w łączniku między budynkiem głównym i salą gimnastyczną od ulicy M. J. Piłsudskiego oraz wejście nr 2 od strony dziedzińca po przeciwległej stronie wejścia głównego. Po lewej stronie od wejścia głównego znajduje się portiernia czynna w godzinach pracy szkoły, gdzie można uzyskać informację i pomoc w poruszaniu się po budynku. Po prawej stronie znajduje się tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń.

Dostępność tłumacza języka migowego:

Tłumacz migowy nie jest dostępny.

Dostępność informacji głosowych:

Brak informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych:

W budynku nie ma pętli indukcyjnych