Piotr Kołodziejczyk, Piotr Kuźmiński oraz Franciszek Celeda – uczniowie klasy 2eTechnikum    zostali finalistami olimpiady „Zwolnieni z Teorii” - ogólnopolskiej inicjatywy wspierającej młodych ludzi w realizacji projektów społecznych. Zespół walczy teraz o prestiżową nagrodę Złotego Wilka prezentując projekt Szkolny Przewodnik, który pomaga ósmoklasistom świadomie wybrać kierunek kształcenia w szkoły średniej.

Dzięki innowacyjnemu algorytmowi, platforma dostarcza rzetelnych informacji o szkołach średnich oraz dostępnych w nich kierunkach kształcenia, umożliwiając młodym ludziom podejmowanie przemyślanych decyzji edukacyjnych. Projekt ma na celu wspieranie uczniów w planowaniu ich dalszej ścieżki zawodowej.

Młodzi informatycy bardzo intensywnie zabiegali o wsparcie i promocję przedsięwzięcia przez instytucje, organizacje i firmy zarówno z powiatu sochaczewskiego jak i powiatów ościennych. Starosta Sochaczewski, Burmistrz Miasta Sochaczew i Miasta Łowicz objęli honorowym patronatem wspomniany projekt uczniów Osiemdziesiątki,  natomiast firma hostingowa SkillHost udostępniła serwer, na którym hostowana jest strona Szkolnego Przewodnika. Z kolei Agencja Reklamowa Inter... Test wydrukowała, w ramach współpracy, plakaty informacyjne.

Ponadto Starostwo Powiatowe w Sochaczewie, również w ramach współpracy i patronatu projektu, wsparło młodych entuzjastów nauki i ich przedsięwzięcie poprzez zakup laptopa, który przekazany został do ich dyspozycji i teraz pomaga w jego dalszej realizacji.

Uczestnicy projektu mieli pełne wsparcie dyrekcji szkoły oraz nauczycieli. Julia Jakubowska dyrektor szkoły śledziła z wielką uwagą działania młodych informatyków. Pośredniczyła w kontaktach, jeśli było to konieczne, podpowiadała niektóre działania.

- Jesteśmy dumni z osiągnięć naszych uczniów, cieszą nas ich sukcesy, zawsze mogą liczyć na naszą pomoc – zapewnia. Wszelkie twórcze działania doceniamy.

Wicedyrektor szkoły Lucyna Sobieraj mówi o autorach projektu „Szkolny przewodnik”, że są wyjątkowi. Tacy uczniowie przynoszą szkole chlubę, a codzienne kontakty z nimi to czysta przyjemność. Podobnie jak lekcje.

Do tych pochwał dołącza się również Paulina Pabiańczyk, która była opiekunką projektu oraz wychowawczyni uczniów Grażyna Bolimowska-Gajda.

- Odbyliśmy wiele wspólnych wyjazdów promujących projekt – mówi Paulina Pabiańczyk – uczestniczyłam, podobnie jak dyrektor szkoły pani Julia Jakubowska, w rozmowach z przedstawicielami samorządów. To było ważne przedsięwzięcie dla szkoły i dla każdego z nich, a poza tym wspaniała przygoda.

Młodzi informatycy dzięki udziałowi we wspomnianej Olimpiadzie uczestniczyli w wielu webinarach dotyczących planowania budżetu, pozyskiwania partnerów i wzmianek medialnych. Takie webinary organizowane są w ramach Olimpiady i zapewniają je organizatorzy. Również w ramach programu partnerskiego „Energia w nauce” mogli wziąć udział w zajęciach public speckingu.

- Piotr Kuźmiński zauważa, że projekt „Szkolny Przewodnik” jest realizowany w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii, ale także w ramach programu partnerskiego „Energia w Nauce” - tu partnerem jest Enea - oraz programu mentoringowego „Mam swoje Alle!”, którego partnerem jest Allegro. Dzięki tej współpracy mamy dostęp do wiedzy i doświadczeń najlepszych ekspertów, co pozwala nam nieustannie udoskonalać nasze narzędzia i ofertę, aby jeszcze lepiej odpowiadały one potrzebom młodych ludzi.

Po zakończeniu pierwszej edycji projektu, zespół przygotowuje się do kolejnej, mającej na celu dotarcie do jeszcze większej liczby uczniów. Na razie młodzi twórcy zdobyli też międzynarodowe certyfikaty, które mogą dodać do swoich CV jako dodatkowy atut w poszukiwaniu pracy.

22 maja odbędzie się Wielki Finał i wtedy okaże się, kto otrzyma Złote Wilki.

Więcej informacji o projekcie na stronie https://szkolnyprzewodnik.edu.pl