starostwo powiatowe w sochaczewie

powiat sochaczew

Strona główna Kontakt Hala Sportowa Harmonogram egzaminów zawodowych - sesja zima 2024 Egzamin Maturalny - Formuła 2023 Aktualności Rekrutacja Historia szkoły Patron szkoły O szkole Stowarzyszenie Rozwój Osiemdziesiątki Dla ucznia i rodzica Dokumenty szkolne Klauzula RODO Klauzula monitoringu Klauzula dostępności Programy i Projekty Unijne Kącik pedagoga i psychologa Archiwum Linki zewnętrzne Gazetka szkolna Redakcja strony Szkoły dla dorosłych Plan lekcji Wersja kontrastowa

WARSZAWA SZLAKIEM BOHATERÓW ,,LALKI" BOLESŁAWA PRUSA 📖

29-09-2023 17:18

A A A

27 września wybraliśmy się na spacer do Warszawy śladami Izabeli Łęckiej i Stanisława Wokulskiego. Na kilka godzin przenieśliśmy się w czasy romantyzmu i pozytywizmu drugiej połowy XIX wieku. Na trasie wraz z przewodnikiem, szukaliśmy kolejnych miejsc, ilustrowanych odczytywanymi nam fragmentami powieści. Szlak lektury prowadzi głównie ulicą Krakowskie Przedmieście, ale nie tylko. Podczas spaceru zobaczyliśmy wiele miejsc związanych z bohaterami ,,Lalki”. Po drodze zatrzymywaliśmy się przy Ministerstwie Zdrowia, czyli ówczesnym Pałacu Paca ( za czasów Prusa mieścił się Sąd Okręgowy), w którym odbyła się licytacja kamienicy Łęckich. Ponadto przystanęliśmy przy Hotelu Europejskim, w którym Stanisław Wokulski zorganizował bankiet z okazji otwarcia nowego sklepu oraz przy  Kościele Karmelitów, gdzie odbyła się wielkanocna kwesta. Warto nadmienić, że kościół ten zachował się do naszych czasów w niezmienionym stanie. Kolejnymi punktami naszej wycieczki było m.in. Krakowskie Przedmieście 7, gdzie mieścił się sklep z galanterią Wokulskiego, ul. Krucza, na której znajdowała się kamienica Łęckich i redakcja „Kuriera Codziennego”, w której na początku wydawano „Lalkę” w odcinkach. Mijaliśmy również ówczesną Szkołę Główną, dziś Uniwersytet Warszawski, na którym studiował zarówno Prus, jak i sam Wokulski. Oprócz tego byliśmy na rogu ul. Krakowskiego Przedmieścia Karowej, gdzie znajduje się pomnik Aleksandra Głowackiego czyli Bolesława Prusa. Oczywiście zwiedziliśmy też Łazienki Królewskie, gdzie odbywały się romantyczne spotkania panny Izabeli i Stanisława. Była to niezapomniana lekcja języka polskiego, idealne powtórzenie treści lektury oraz ciekawe urozmaicenie dnia, zwłaszcza gdy dopisuje tak piękna pogoda jak dziś 🌞

Uczniowie klas IIIalo oraz IVet wraz z pełniącymi opiekę nauczycielkami

ZOBACZ GALERIE

powiat sochaczew powiat sochaczew powiat sochaczew