Licealiści realizują projekty unijne
ZS CKP z powodzeniem realizuje projekty unijne od 2019 roku, a o tym, że robi to skutecznie świadczy uzyskana akredytacja ważna do 2027 roku. Chodzi o stworzenie możliwości wymiany doświadczeń uczniów z różnych krajów, o lepsze ich funkcjonowanie w środowisku międzynarodowym.
W roku minionym szkoła wzięła udział w programie Erasmus+ w sektorze Edukacja szkolna. 25 uczniów wraz z trzema opiekunami wyjechało do Grecji na dwa tygodnie - od 6 do 17 czerwca. Byli to uczniowie klas trzecich Liceum, którzy w Grecji pracowali wraz ze swoimi rówieśnikami ze szkoły w Katerini. Realizowali wspólny projekt, który miał wzmacniać ich kompetencje językowe, społeczne, a przede wszystkim cyfrowe. Pracowali nad projektem „Świadomy i bezpieczny w Internecie. Rozwój kompetencji cyfrowych uczniów Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego w Sochaczewie”.
Udział w projekcie mogli wziąć trzecioklasiści, których poziom językowy oceniany jest na B2.
Na miejscu, w Katerini, w ciągu dwóch tygodni odbywali zajęcia nie tylko w pracowni komputerowej. Codziennie 6 godzin intensywnej pracy, żeby zgromadzić materiał dotyczący wiadomego korzytsania z internetu. Ich zadaniem było stworzenie strony internetowej w trzech językach polskim, greckim i angielskim. Każda grupa miała stworzyć taką stronę w języku narodowym, ponadto w angielskim jako języku komunikacji międzynarodowej. Poza stronami internetowymi mieli również opracować broszurę przybliżającą ich rodzimy region. Trzeba było zgromadzić materiały, napisać teksty, wybrać szatę graficzną, wymyślić quizy, zaprojektować gry terenowe. Program, trzeba przyznać, wymagający dużego zaangażowania, pomysłowości, ale rozwijający również umiejętność korzystania z internetu. Projektowanie strony internetowej czy broszury wymagało też zaznajomienia się z odpowiednimi narzędziami pozwalającymi na tworzenie takich stron, np. Canva czy arkusze kalkulacyjne i edytory tekstów.
Oczywiście językiem komunikacji tej międzynarodowej grupy był angielski konieczny i przy realizacji projektu, jak również w kontaktach prywatnych. Zajęcia w greckiej szkole Platon School obejmowały też wykłady dotyczące kultury greckiej, a w czasie wolnym organizowano dla uczestników projektu wycieczki dające możliwość podziwiania atrakcji turystycznych Grecji, takich jak chociażby zwiedzanie słynnej Riwiery Olimpijskiej, Salonik i innych, których w tym kraju nie brakuje. Uczniowie mogli zapoznać się z bogactwem kultury greckiej. Natomiast bezpośredni kontakt z greckimi rówieśnikami służył przełamywaniu barier społecznych i językowych.
Kontakty międzynarodowe rozwijają kompetencje społeczne, pracując w zespole międzynarodowym, uczniowie uczą się przedsiębiorczości, otwierają się na nowe tematy i nowe znajomości
W planach szkoły kolejne wyjazdy na przełomie maja i czerwca prawdopodobnie również do Grecji.
gbg