starostwo powiatowe w sochaczewie

powiat sochaczew

Strona główna Kontakt Hala Sportowa Harmonogram egzaminów zawodowych - sesja zima 2024 Egzamin Maturalny - Formuła 2023 Aktualności Rekrutacja Historia szkoły Patron szkoły O szkole Stowarzyszenie Rozwój Osiemdziesiątki Dla ucznia i rodzica Dokumenty szkolne Klauzula RODO Klauzula monitoringu Klauzula dostępności Programy i Projekty Unijne Kącik pedagoga i psychologa Archiwum Linki zewnętrzne Gazetka szkolna Redakcja strony Szkoły dla dorosłych Plan lekcji Wersja kontrastowa

WARSZAWA SZLAKIEM BOHATERÓW ,,LALKI" BOLESŁAWA PRUSA

18-09-2024 12:38

A A A

17 września wybraliśmy się na spacer do Warszawy śladami Izabeli Łęckiej i Stanisława Wokulskiego. Na kilka godzin przenieśliśmy się w czasy pozytywizmu, czyli w lata drugiej połowy XIX wieku. Na trasie wraz z przewodnikiem, szukaliśmy kolejnych miejsc, ilustrowanych odczytywanymi nam fragmentami powieści.
Szlak lektury prowadzi głównie ulicą Krakowskie Przedmieście, ale nie tylko. Podczas spaceru zobaczyliśmy wiele miejsc związanych z bohaterami ,,Lalki”. Po drodze zatrzymywaliśmy się przy Ministerstwie Zdrowia, czyli ówczesnym Pałacu Paca ( za czasów Prusa mieścił się Sąd Okręgowy), w którym odbyła się licytacja kamienicy Łęckich. Ponadto przystanęliśmy przy Hotelu Europejskim, w którym Stanisław Wokulski zorganizował bankiet z okazji otwarcia nowego sklepu oraz przy Kościele Karmelitów, gdzie odbyła się wielkanocna kwesta. Warto nadmienić, że kościół ten zachował się do naszych czasów w niezmienionym stanie. Kolejnymi punktami naszej wycieczki było m.in. Krakowskie Przedmieście 7, gdzie mieścił się sklep z galanterią Wokulskiego, ul. Krucza, na której znajdowała się kamienica Łęckich  i  redakcja „Kuriera Codziennego”, w której na początku wydawano „Lalkę” w odcinkach. Mijaliśmy również ówczesną Szkołę Główną, dziś Uniwersytet Warszawski, na którym studiował zarówno Prus, jak i sam Wokulski. Oprócz tego byliśmy na rogu ul. Krakowskiego Przedmieścia i Karowej, gdzie znajduje się pomnik Aleksandra Głowackiego czyli Bolesława Prusa. Oczywiście zwiedziliśmy też Łazienki Królewskie, gdzie odbywały się romantyczne spotkania panny Izabeli i Stanisława.
Była to niezapomniana lekcja języka polskiego, idealne powtórzenie treści lektury oraz ciekawe urozmaicenie dnia, zwłaszcza gdy dopisuje tak piękna pogoda jak dziś 🌞
Uczniowie klas IIIalo oraz IVet wraz z pełniącymi opiekę nauczycielkami- p. Anną Bargieł, p. Magdaleną Szczepańską i p. Alicją Pawlak.

ZOBACZ GALERIE

powiat sochaczew powiat sochaczew powiat sochaczew