Od roku szkolnego 2021/22 uczniowie Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego w Sochaczewie mają możliwość wzięcia udziału w projekcie „Zintegrowany rozwój szkolnictwa zawodowego” realizowanym przez Województwo Mazowieckie w ramach priorytetu X Edukacja dla rozwoju regionu, działania 10.3 Doskonalenie zawodowe, poddziałania 10.3.1 Doskonalenie zawodowe uczniów w ramach RPO WM 2014 – 2020.
Projekt skierowany jest do 450 uczniów kształcących się w technikach w powiecie sochaczewskim. Największym beneficjentem jest nasze technikum, które może delegować do udziału w projekcie 158 uczniów:
Projekt jest realizowany od września 2021 roku do marca 2023 roku. To szkolenia o różnorodnej tematyce, np. po diagnozie potrzeb zaplanowano kurs obsługi programu 3D Studio Max, kurs programu Photoshop, kurs Programowanie serwisów internetowych i aplikacji mobilnych, kurs Autoprezentacja i wystąpienia publiczne, kurs Projektowanie terenów zielonych, kurs Własny biznes – to tylko kilka przykładów z bogatej oferty szkoleń. Projekt daje możliwość stworzenia i realizacji kolejnej innowacji pedagogiczną, tym razem z zakresu mechaniki.
E-Targi „Przerwa na pracę" to łącznie 57 wydarzeń dostępnych ONLINE, zaplanowanych w terminie od maja 2022 do czerwca 2023, w tym:
- 34 e-targi pracy,
- 5 regionalnych e-targów pracy,
- 18 dni branżowych.
Link zewnętrzny:
https://mazovia.pl/pl/bip/zalatw-sprawe/edukacja-i-sport/zintegrowany-rozwoj-szkolnictwa-zawodowego/
Skopiuj link:
Więcej na stronach:
Wyposażenie pracowni w ramach innowacji dla mechaników:
Skuteczna komunikacja:
Własny biznes:
Projektowanie terenów zielonych:
Regulaminy i programy szkoleń:
Pismo rozpoczynające wdrożenie
Program innowacji pedagogicznej
Program kursu Skuteczna komunikacja interpersonalna
Program kursów Projektowanie terenów zielonych
> Zawodowcy na start (wrzesień 2017 – wrzesień 2019; wsparciem objętych 132 uczniów). Przede wszystkim płatne staże w firmach i zakładach na terenie powiatu sochaczewskiego i w Warszawie dla 86 uczniów w czterech zawodach: technik mechanik, technik budownictwa, technik, logistyk, technik informatyk (sfinansowany dojazd, odzież robocza). Ponadto w każdym zawodzie zajęcia specjalistyczne i kursy: spawania metodą 111, komputerowego wspomagania rysowania CAD dla mechaników i budowlańców, kurs programowania metodą CNC dla obrabiarek sterowanych numerycznie, kurs wyceny nieruchomości, prawa budowlanego, kurs logistyczny magazynowy, obsługi wózków widłowych, zajęcia z grafiki komputerowej, programowania, szkolenia z zakresu obsługi turystycznej Blue Vendo i system TOM. Uczniowie wyjeżdżali na targi branżowe, do laboratoriów na wyższych uczelniach (WAT, WSGGW) oraz byli w PIAP-ie (Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów w Warszawie – zajęcia z robotyki). Odbyły się cykle warsztatów z zakresu kształcenia różnych kompetencji, np. Inteligentne systemy zarządzania, Inteligencja emocjonalna, warsztaty biznesowe: Postaw na talenty, Budowanie i zarządzanie zespołem, Zarządzenie czasem. Szkoła została doposażona w sprzęt do pracowni zawodowych: mechanicznej, budowlanej, logistycznej, obsługi turystycznej, informatycznej (zestawy komputerowe z projektorem i ekranem w każdej z czterech sal oraz 15 komputerów).
> Strategiczny program rozwoju umiejętności i kompetencji uczniów powiatu sochaczewskiego w okresie do października 2010 do czerwca 2013 roku (1042 uczestników) Zorganizowano zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (z matematyki, języka angielskiego, oraz przedmiotów zawodowych), zajęcia pozalekcyjne (z matematyki, z języka angielskiego, języka niemieckiego, geografii, przedsiębiorczości, informatyki). Uczniowie korzystali ze wsparcia psychologicznego w postaci warsztatów Akademia Liderów (warsztaty psychologiczno-pedagogiczne realizowane przez firmę BCRS z Warszawy z zakresu znajomości rynku pracy, odporności na stres, płci mózgu, asertywności), z kursu języka angielskiego realizowanego przez firmę Lang LTC Sp. z o.o. - Licencja na lepszą przyszłość (zajęcia językowe dla wybranej młodzieży wyselekcjonowanej po testach, prowadzone były w 5.-7. osobowych grupach z przygotowaniem do egzaminu i zdobycia certyfikatu językowego Cambridge ESOL. Pozyskano sprzęt i pomoce dydaktyczne, min.
6 telewizorów, 2 radiomagnetofony, 10 komputerów stacjonarnych, 2 skanery, podręczniki, materiały ćwiczeniowe, materiały biurowe, artykuły papiernicze, notesy i długopisy dla wszystkich uczestników projektu.
> Absolwent szkoły zawodowej powiatu sochaczewskiego poszukiwanym fachowcem na rynku pracy (2009 – 2010; wsparciem objętych 384 uczniów). Zorganizowano dla uczniów technikum i zsz zajęcia dydaktyczno-wyrównawczych (z matematyki, języka angielskiego, oraz przedmiotów zawodowych), zajęcia pozalekcyjnych (z matematyki, z języka angielskiego, biologii, geografii, przedsiębiorczości, informatyki), warsztaty psychologiczne prowadzonych przez wyspecjalizowaną kadrę psychologów. Pomoce dydaktyczne, min. dwie tablice interaktywne, dwa urządzenia wielofunkcyjne (drukarka + skaner). Ponadto podręczniki, zeszyty ćwiczeń, kalkulatory, tablice wzorów matematycznych, próbne arkusze maturalne, materiały biurowe.
> Podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów ZS CKP poprzez dostosowanie oferty kształcenia do wymogów rynku pracy realizowany od października 2009 do lipca 2012 roku (75. uczestników). Projekt przewidywał realizację 9 zadań rozłożonych na 3 lata. Min. powstał film o szkole, promujący kształcenie zawodowe z prezentacją oferty edukacyjnej, odbył się kurs języka angielskiego zawodowego, powstał autorski program specjalizacji dla technikum Dźwignice i przenośniki, który przygotował uczniów do pracy na lokalnym rynku, powstała klasopracownia dla ślusarzy (15 stanowisk ślusarskich wyposażonych w stoły ślusarskie, komplety narzędzi pomocniczych i komplety narzędzi do obróbki ręcznej, biblioteczka ślusarza), odbył się kurs komputerowego wspomagania rysowania konstrukcji (25 uczniów technikum oraz 25 uczniów zasadniczej szkoły zawodowej poznało podstawy tworzenia rysunku maszynowego przy użyciu oprogramowania Auto CAD) , 30. uczniów technikum i zasadniczej szkoły zawodowej uzyskało uprawnienia do kierowania pojazdami kategorii „B”, uprawnienia spawalnicze metodą 111 (grupa 30. ucz. zasadniczej szkoły zawodowej w zawodzie ślusarz oraz technikum mechanicznego).